Kroppsbehandlingar

Fettfrysning

Fettreducering med kyla är en skonsam och effektiv behandling för att bli av lokala fettdepåer på kroppen.

Med Z-Lipo från Zimmer kan du göra det utan att behöva ta till kirurgi.

En nyhet är att vi även kan behandla dubbelhaka med Z-Lipo då vi har ett mini-munstycke för den behandlingen.

INSCULPT 4.0  kroppsskulptering

Bygg muskler och bränn fett utan ingrepp!

INSCULPT 4.0 bygger på tekniken high intensity focused elektro magnetic är en metod som bygger muskler, bränner fett samt skulpterar kroppen utan ingrepp.

Vi har Stockholms första INSCULPT 4.0 som har 4 handtag för att man skall kunna trimma armar eller vader samtidigt som magen eller rumpan!

QRYO.PNG
dusan-jovic-sIhtfMBMWzs-unsplash.jpg
Endospheres.jpg

Endospheres

Endospheres Compressive Microvibration

Behandlingen är en av Linné Hudkliniks nyaste tillskott.  Endospheres är ny icke-invasiv behandling som representerar en ny form av estetisk och rehabiliteringsbehandling. Som målbild kan man jämföra med andra Lymfdränerande behandlingar, men med ett mer effektivt och bättre slutresultat. Denna patenterade teknologi är designad i Italien av ingenjörer som med sin kunskap lyckats utnyttja en kraftfull frekvens i form av pulserande, rytmisk verkan för att nå in via huden djupt in i muskeln.

Behandligen skulpterar kroppen, lymfmassage och bindvävsmassage med god effekt på celluliter.

Minskar celluliter ­– genom att öka lymfcirkulationen

Tar bort fettansamlingar – genom att stimulera blodflödet

Minskar inflammation, smärta och värk

Ökar muskeltonus – genom djupgående massage

Ökar spänst och elasticitet i huden – med hjälp av microstimulering

Kompressionsbyxa

Denna härliga behandling ger ökad blodgenomströmning bidrar till mindre trötthet och inflammation och ger en snabbare återhämtning.

Vid träning, hårt arbete med benen eller om du står och går mycket stressar du benen. Det uppstår små skador på dina muskelfibrer. Dessa skadorna är det som senare får dig att bli bättre, med inledningsvis resulterar de i inflammation i musklerna samt bildning av avfallsprodukter (laktat, pyruvat, ammoniak, bikarbonat och pH).

Detta kan ge en kombination av ömhet, trötthet och nedsatt muskelstyrka som minskar din förmåga att träna med full styrka så att du får ut mesta möjliga av din träning.

När du ligger i våra kompressionsbyxor snabbar du  upp återhämtningsprocessen som sker naturligt i kroppens lymf- och kärlsystem.

Pneumatisk kompression ökar blodgenomströmningen och hjälper din kropp att göra sig av med de avfallsprodukter som ansamlats i dina muskler snabbare och effektivare än din kropp normalt kan. Resultatet är att dina muskler läks och kan återhämta sig snabbare.

Kompressionsbyxor är bra för dig  som samlar på dig vätska i benen. Gammal stagnerad lymfvätska kan samlas i benen om man går och står mycket, men även om man är stillasittande. Detta kan ofta ge obehag och värk.

Trycket av kompressionsbyxorna gör så att lymfvätskan pumpas tillbaka in i lymfsystemet och då ökar lymfcirkulationen och reningen i hela kroppen. QRYO kompressionsbyxor ökar blodcirkulationen i benen, vilket syresätter blodet och ökar trycket i vävnaden för att avlägsna svullnad eller smärta.

Kompressionsbyxorna från QRYO är ett datorstyrt kompressionssystem som jobbar växelvis med sammandragningar och expansion i sex olika kammare på varje ben. Designade för att öka blodcirkulationen och lymfflödet, minska svullnad och ödem, återuppbygga musklerna efter träning, lindrar trötthet i benet och förbättrar syretillförseln genom hela kroppen.

EFFEKTER

Minskar vätskeansamling

Stimulerar blod och lymfcirkulationen

Eliminerar toxiner och ger ny energi åt trötta ben

Behandlar ödem och celluliter

Ger en stor känsla av återhämtning och lätthet i benen

Eliminerar mjölksyra efter hård träning

Förbättrar immunförsvaret

Minskar inflammation

Bättre resultat med snabbare återhämtning

Avkoppling

Lättare ben, dagarna efter hård träning

Inga eller kortare skadeperioder

DET HÄR KAN DU FÖRBÄTTRA

Lymfcirkulation

Blodcirkulation

nedbrytning av fett

läkning

DET HÄR KAN DU FÖREBYGGA

lymfödem

Främjar läkning – läkning akuta skador, såsom stukningar och frakturer, såväl som långvariga sjukdomar, såsom artrit.

Motverkar inflammation – Lymfdränering läker inte bara sjukdomar och skador som för närvarande finns i kroppen, utan kan också hjälpa kroppen att motverka sjukdomar genom att aktivera lymfsystemet.

KONTRAINDIKATIONER

Vi uppmuntrar alla att prova våra byxor, men det finns några kontraindikationer för dess användning: akut lungödem, akut tromboflebit, akut hjärtsvikt, akuta infektioner, djup ventrombos (DVT), episoder av lungemboli, sår, skador eller tumörer vid eller nära applikationsplatsen där ökad venös och lymfatisk retur är oönskad, samt benbrott eller dislokationer vid eller nära applikationsplatsen.

Välutbildad personal

Våra hudterapeuter är auktoriserade och har genomgått flertalet kurser och vidareutbildningar för att kunna erbjuda de bästa behandlingarna på marknaden samt kunna säkerställa och hålla en hög kvalitet. Din säkerhet är viktig för oss!

_N7A2266.jpg

Vi har ett gemensamt etiskt kontrakt

Vår personal har undertecknat och förbundit sig att följa ett antal etiska principer. De deltar fortlöpande i utbildningar inom området, upprätthåller kontinuitet i antalet behandlingar för att säkerställa praktiska färdigheter samt arbetar med godkända och vetenskapligt väldokumenterade produkter.